Falske profiler

Hej!

Som I kan læse i min profil,  ejer jeg en datingside til danske mænd og polske piger.

I dag vil jeg skrive lidt om falske profiler.

Da jeg startede mit kontaktbureau, havde jeg ikke stor erfaring, men jeg prøvede at gøre mit bedste.  En dag ringede en mand til mig og spurgte, hvad jeg mente om en af pigerne på min side. Hun var en velskabt, smuk ung pige med langt blondt hår og blå øjne – en pige, man kunne forelske sig med det samme.

Ud fra hendes profil kunne man læse, at hun boede i USA, var russer og arbejdede i en bank – en flot karriere for en 20-årig pige. Men det viste sig, ud fra mandens fortælling, at hun på en eller anden underlig måde var havnet tilbage i Rusland.  Manden skrev med hende i et par måneder, snakkede med hende over mobilen og kunne ikke vente med at møde hende.

Den falske profil "babe4you"

Manden overførte 5000 kr (!) til pigens konto i Rusland, så hun kunne købe en flybillet og besøge ham i Danmark. Han ringede til mig den dag, hun skulle lande i København, fordi det viste sig, at det flynummer, hun gav ham, ikke eksisterede.

Et par dage forinden havde jeg fået en mail fra en anden mand, som havde delt sin tvivl med mig angående den samme pige. Hun bad ham nemlig også om at sende penge til en flyrejse. Jeg ændrede koden til pigens profil og loggede på.

Hun havde sendte mails til over 300 mænd! Alle fik hendes e-mail adresse, som hed noget i stil med babe4you eller love4ever på Yahoo Mail.

Jeg ringede til den første mand, der stadig ventede på pigens ankomst, og fortalte, at hun var en bedrager. Jeg var ked af det og fortælte ham om hendes korrespondance med 300 andre mænd.

“Nej!” svarede han.

“Hun er OK! Hun har lige ringet til mig fra den russiske lufthavn. Der manglede nogle dokumenter, så derfor kunne hun ikke tage af sted. Hun skal skaffe en tilladelse fra den russiske ambassade. Jeg skal sende hende 3000 kr, og så er alt i orden ”

“Nej!” sagde jeg. “Hun er en bedrager. Du skal ikke sende hende flere penge.”

“Jeg har lige snakket med hende. Hun er OK,” sagde han og lagde på.

Jeg hørte ikke fra manden igen.

Her er en anden falsk profil med det smukke navn ‘Vikiorchid’. Hvem kan modstå sådan et kønt og uskyldigt ansigt?  Man kan stadig finde profilen på min side for at advare dem, der har været i kontakt med denne person (som ikke nødvendigvis er en pige) om ikke at overføre penge til personens konto. Billedet er muligvis “lånt” fra internettet.

En anden eksempel på en falsk profil med et sødt navn Miss_Fatou. Hun skriver på engelsk, da hun “selvfølgelig” kommer fra USA:
Miss_Fatou

Miss_Fatou

Hi everyone!
My name’s Fatou , though everyone calls me Fatu
I love traveling and taking photos of everything I can, especially of happy kids and nature.
One of the things I’d like to do in this life is traveling around the world and knowing a lot of languages and cultures, I’m always searching new things to do and learn.

 

I dag har jeg en spam-funktion, som sender mig en melding, hvis et medlem sender flereend tre mails på en gang. Desuden har mange års erfaring og derfor nemt ved at genkende falske profiler, som jeg sletter med det samme.

Alligevel blev jeg meget overrasket for to dage siden, hvor en usædvanlig profil viste sig at være falsk – men den historie vil jeg fortælle i mit næste indlæg.

Om meetpol

Jeg har selv oplevet at flytte til udlandet på grund af kærligheden. Jeg er født og opvokset i Polen, men mødte i 1989 en dansk mand gennem et kontaktbureau. Med min lille datter flyttede jeg til Danmark og begyndte et helt nyt liv. * Min mand og jeg oprettede et kontaktbureau for polske kvinder og danske mænd, hvilket blev starten på en lang række initiativer, der siden 1989 har skabt utallige par.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Falske profiler

  1. jens-ole Frederiksen siger:

    Det er jo legalt hvid slavehandel at man kan få en købekusse fra polen herop fordi man er for dum til at finde en dansk kvinde? Tror mænd kun det er dem der er ensomme? Men syntes bare i skal beholde de polske og østerupære derhjemme,de har lavet problemer nok allerede,så tag du hjem til polen og se om du kan få lokket danske mænd ned til jeres overfede land med overflod af bistand osv? Moderne flygtninge føj!

  2. meetpol siger:

    Hej Jens-Ole!

    Tak for din kommentar. Det er altid godt at modtage et intelligent og værdifuld indlæg.
    Tak for det.

    Mvh
    Marlena http://www.meetpol.com

  3. michael Winther siger:

    Vil da bare lige sige..Kanon svar Malena🙂
    Det vist ikke lige studenterhuen der har trykket på den fyr.
    Udemærket initiativ du har lavet og dejligt at læse jeres historie🙂

    Mvh
    Michael

    • meetpol siger:

      Tak for din ros Michael!

      Ja, det var ikke ligefrem en konstruktiv kritik jeg fik fra fyren, men heldigvis findes der ikke mange som Jens-Ole😉

      Mvh
      Marlena

Skriv et svar

